Al overskud går til Alzheimerforeningens arbejde til fordel for mennesker med demens og deres pårørende

Handelsbetingelser

Betaling

Alzheimerforeningen modtager betaling med Dankort, Visakort, Visa Electron, MasterCard og JCB. Når du har bestilt en vare, modtager du på mail en kvittering for vores modtagelse af din ordre. Dette er en ordrebekræftelse. Beløbet trækkes først på dit betalingskort, når varen afsendes fra lageret. Du modtager en mail vedrørende dette, hvor der er vedhæftet en faktura, hvorpå der står, at den er betalt.

Levering og forsendelse

Alzheimerforeningen behandler alle ordrer i løbet af max. 5 hverdage og sørger for levering med Post Danmark (med mindre andet angives) til modtager.

Der afsendes som B-post og leveringen med Post Danmark, kan derfor være op til 3 dage.

Rettidig levering forudsætter dog at Post Danmark overholder leveringen. Såfremt der opstår forsinkelser hos Post Danmark, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Alzheimerforeningen kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Danmark. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Alzheimerforeningen naturligvis en ny leverance uden beregning.

Der leveres kun til personer bosat i Danmark.

Forsendelsesomkostninger

Ved køb af en vare betales et fragt- og ekspeditionsgebyr på mellem 0-70 dkk. Vores foldere udsendes gratis.

Fortrydelsesret og returret

Du har 14 dage til at meddele at du fortryder dit køb og herefter 14 dage til at sende varen retur. Du kan fortryde dit køb også selvom varen er blevet brugt, dog vil der blive lavet en konkret vurdering af, hvad varen som brugt kan sælges for til en anden forbruger. En evt. værdiforringelse får du ikke retur.

Hvis du fortryder købet skal varerne tilbageleveres til:

Alzheimerforeningen
Att: Alzheimershop
Løngangstæde 25, 4. sal
1468 København K

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb. Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet evt. minus reduktion, hvis varen er brugt.

Reklamation

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, hvis der er noget galt med varen. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere hurtigst muligt ved at kontakte os via mail til post@alzheimer.dk telefonisk på 39 40 04 88, og varen sendes retur. Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige portoomkostninger ved at sende varen retur til os.

Husk at sende varen i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har selv ansvaret for varen indtil modtagelse. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.